I got 100 questions for you

Ni ska lära känna mig mer var det ja. Varsågoda och traggla er igenom denna listan och ni får kanske en liten bättre koll på vem jag är. 


1. Tre namn jag lyssnar till:
Föredrar Nathalie framför alla smeknamn man kan komma på, men händer att jag blir kallad Natha/Natta. Vet inte om jag gillar det egentligen, önskar jag kunde ha något sånt där megafräscht smeknamn som vissa andra. Jag tycker Nathale utan i ser ganska häftigt ut, men det är ingen stor skillnad mot mitt namn annars så det skulle man ju inte kunna kalla för "smeknamn". Varför heter det så förresten? Smek.. namn. Det är ju inte som att man går runt och tafsar på folk medans man säger deras namn. 

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag alltid vill vara ärlig. Hatar att ljuga och har verkligen svårt för att göra det. Att jag är mig själv. Jag vet att alla säger "Åh jag är mig själv", men come on, look at yourself before you talk. Är du inte bara ytterligare en av kopiorna som i princip produceras på löpande band och påstår dig vara så mycket mer än det? Säger inte att min väg är bättre, för vet inte hur min väg är egentligen, men jag faller inte för grupptryck och har egna tankar. Sedan kan man ju inte dra alla över en kam, jag ger alla en chans. 

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: 
Jag är så dubbel, och har svårt för att bestämma mig. Har ofta prestationsångest, det fullkomligt hatar jag. Ser många fler negativa saker än positiva, men ska väl inte dra upp hela listan här. 

4. Detta är jag rädd för:
Att bli lekt med när det kommer till kärlek, höjder. 

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kramar, mat och roligt. 

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Byta om inför folk vid idrotten eller duscha bland andra, stå på händer. 

7. Detta tycker jag om att göra:
Läsa samma böcker om och om igen, skratta och sova. Umgås med vänner. Bara ha kul och leva livet. 

8. Detta vill jag göra just nu:
Kolla på The Vampire Diaries, umgås med en viss person och ha sommarlov. 

9. Bästa känslan:
Att vara lyckligt kär, eller lyckas med någonting som man inte tror sig klara av. 

10. Värsta känslan:
Finns så mycket hemska känslor, kan inte nämna bara en. Men att bli dumpad om man fortfarande älskar personen är tufft. 

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Att den bryr sig om en, visar en att man är speciell för personen. Humor. Förståelse och sunt förnuft. Några liknande intressen så man inte blir som främlingar för varandras tankegångar. 

12. Är jag kär just nu?
Ja, vet inte vad jag ska kalla det annars. Men det är komplicerat. 

13. Jag vill gifta mig:
Nej. Förstår inte grejen med giftermål, det betyder inte att man håller ihop livet ut bara för det. Om det är rätt med en person ska det räcka med känslorna, man ska inte behöva binda sig genom ett par ringar. Dessutom är det dyrt, så ser ingen mening med det. 

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Resa jorden runt. Träffa intressanta människor. Leva på riktigt. 

15. Min käraste ägodel:
Bara en ägodel.. Hm, kameran. Eller får man säga sina kläder? Om det någonsin skulle brinna där jag bor och mina kläder skulle brinna upp skulle jag praktiskt taget dö. 

16. Något jag vill ha i present:
iPhone 4s ligger överst på listan. Creepers eller platådojjor från Y.R.U. kommer inte långt senare. Löshår hade inte varit fel.  

17. Detta har jag på mig just nu:
"Försovningskläderna" jag drog på mig imorses. Bestående av gråspräckliga slappisbyxor, lång svart sweattröja, min stora svarta lurviga stickade halsduk och glasögon. 

18. Favoritkläder:
Ughgh. Svarta jeans. Platåskorna från sixtyseven. Mina wannabe Dr. Martens. Alla second hand jackor jag lyckats haffa. Aztekjackan. Jeansjacka. Min svarta stickade halsduk. Egentligen allting svart. 

19. Favorit djur:
Alla kattdjur. Vargar. 

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Allt förutom opera. 

21. Favoritlåt just nu:
Har ingen specifik just nu. 

22. Roligaste ämne i skolan:
Foto & Film. Samt specialidrotten. Engelska har alltid varit favoriten innan, men vi gör absolut inget kul där längre så.. 

23. Tråkigaste ämne i skolan:
Vi har en sån komplicerad jävel till lärare i Historia nu, annars brukar jag gilla det ämnet.

24. En bok jag gillar:
Harry Potter-böckerna, Twilightsagan, Hungergames trilogin, Q&A, Den gröna milen, Blomblad för vinden, och en miljon andra böcker jag inte minns titeln på. 

25. En film jag älskar:
En film? Nänä. De flesta Harry Potter filmerna, Pirates of the Caribbean och allt annat Johnny Depp medverkar i, Twilightsagan (som jag dock tröttnat lite på det senaste), Slumdog millionaire. Brave. Tangled. Och så många fler.


26. Favorit tv-program?
The Vampire Diaries (på absoluta 1a platsen), Cougar Town, Desperate Housewives, The Simpsons & Family Guy. Och även här säkert en miljon andra jag inte kan komma på just nu. 

27. Favoritdoft:
Lady Gaga's The Fame parfym och en viss persons doft som jag praktiskt taget dör av. Får ett sånt rus av honom, känns som jag skulle kunna springa jorden runt om jag gick på hans ångor. Nä, men gud vad läskigt det låter. Jag är inte värsta psycho som det trots allt låter som, jag lovar. 

28. Detta äter jag gärna:
Mat. Nej men, det är väldigt olika från dag till dag. En favorit på senare tid är sallad med fetaost.. Namnam. 

29. Dricker helst:
Läsk. Eller té. 

30. Favoritgodis:
Banana Bubs & de rödgröna Sura Twins. 

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Indien eller Japan hade inte varit fel. Eller vart som helst där det finns intressanta människor och kultur, vita oändligt långa sandstränder som inte är fullproppade av människor, klart blått hav, grottor att utforska och juicebarer som serverar en fräscha iskalla drycker med sugrör och en frukt på kanten av glaset. Och någonstans där det finns gröna djungler kantade av stora floder. Och helst över hela resten av världen, vill se mig omkring. 

32. Färg på mina ögon:
Blågrå. Ganska intetsägande, förutom det faktumet att jag har gigantiska pupiller from time to time. 

33. Min längd:
Någonstans mellan 173-174 cm. 

34. Jag tror på:
Karma till viss del. Att man kan finna lycka. Godhet. 

35. Jag spelar: 
Samma spotifylistor om och om igen. Ingen sport eller intrument om ni nu trodde det.  

36. Person jag beundrar/som inspirerar mig:
Många, skulle jag vilja säga. Lady Gaga och andra artister med fantastiska röster. Kurt Cobain. Beundrar även personer som har varit med om riktigt hemska saker och tagit sig igenom dem och som nu lever och mår bra.

37. Så här bor jag:
I en lägenhet på tredje våningen med utsikt över vad som känns som en milslång himmel. Med min mamma, två älskade katter och en undulat, samt mammas kille Fredrik.  

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Nada just nu vad jag vet. Men håller nog sakta på att ta död på min stackare som står på fönsterbrädan i mitt rum.

39. Det här tänder mig:
Får du väl ta reda på själv hörredu. 

40. Det här gör mig avtänd:
För mycket muskler. Det ska vara lagom, vill inte ha någon jäkla bisonoxe i sängen. 

41. Favoritfärg:
Det beror helt på humör, men den bestående favoriten är svart. Det passar till ALLT. Sedan är jag ju svart och svår, sånt är livet. 

42. Favoritcitat:
Varierar från dag till dag.  

43. En hemlighet jag vet:
Jag berättar inte hemligheter. 

44. Bästa present jag fått:
Min ena katt Tussen som var en julklapp för x antal år sedan. 

45. Senast köpta skiva:
Nirvana's In Utero. 

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: 
Mina läppar. 

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Allting. Kroppen. Jag vet inte. Jag är så trött på att hata min kropp att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag önskar att jag kunde sluta bry mig, sluta hata, men det är lättare sagt än gjort. Jag vet ju att jag egentligen inte är "hemsk" eller riktigt så illa som det ibland känns, men det vill ändå inte gå in ordentligt. 

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag är både höger och vänsterhänt. Jag skriver med höger men gör allt annat med vänster. Jag är oftast väldigt uppmärksam på detaljer. 

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En varg. Såna fria, vackra djur. 

50. Vad lyssnar du på just nu? 
Lupe Fiasco – Around My Way [Freedom Ain't Free]
Studio Killers – All Men Are Pigs


51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Hade sovmorgon och försov mig, hade zombiemode genom resten av dagen och storhandlade mat med mamma (jag fick bestämma ALLT vi skulle köpa). Men nu är klockan över 12, och jag ska färga håret om dryga 7,5 timme, sedan träffa min kompis Simon. 

52. Var är dina föräldrar födda?
På olika platser, that's all you need to know. 

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Inte en blekaste aning. 

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Kinarestaurang, eller närmsta kebabhak. 

55. När badade du i en pool senast?
Det var på något lov ett jävla antal veckor sedan. 

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Visst har jag det. 

57. Hur många barn vill du ha?
Inget, iallafall på en sisådär 100 år. När jag blivit äldre och kan ta hand om mig själv i första hand ska jag överväga att skaffa barn. Och då börjar vi med 1 så får vi se om det blir fler. 

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Är som sagt inget big fan av opera.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Men hallå eller, nej. 

60. Vad har du för TV-kanaler?
Baskanalerna, men just nu har jag inte ens det då vi lyckades paja det totalt för några veckor sedan. Har inte orkat ta tag i det än, men kollar ändå bara på kanal 6 om jag nu kollar på tv. 

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja. 

62. Har du busringt någon gång?
Vem har inte? 

63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej. Har ju inte körkort, känner mig som en plutt. 

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Även fast jag är höjdrädd, visst. Jag vill ha lite spänning i livet. 

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Teneriffa. 

66. Har du en egen trädgård?
Nej. 

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Eh, kan man svara Sailor Moon? Eller typ Pokémon. Där snackar vi nostalgi på hög nivå. 

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Men vad i helvete.. Nej. Verkar jag vara en sån typ som kan det? 

69. Badkar eller duschkabin?
Har själv badkar så får väl säga det. 

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Urgh. Jag vet inte? 

71. Favoritpizza?
Känner mig ganska tråkig, men köper nästan alltid den med skinka, köttfärs och kebabsås på. Och sedan har pizzerian närmast mig tjockaste bottnen på pizzan så life's good. 

72. Chips eller popcorn?
Popcorn har jag ju sagt, trots att jag egentligen gillar chips mer. Men kan ju inte äta det mer så, tyvärr. 

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Rött eller svart. 

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Vad i helvete? 

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej. Ser jag verkligen ut som typen som är med i såna tävlingar? Som klär mig i glitterklänningar och klackar, spatserar runt på scenen med 100 liter smink som döljer alla mina riktiga drag och mina brister. Med hårprodukter och spray som skulle räcka nog till 50 personer minst. Nej tack. Och jag har inga förutfattade meningar alls, nejnej, vad snackar ni om. Men hallå, att tävla i "skönhet", vem har rätt att bedöma vem som är fin eller inte? Eller vem som är vackrare än någon annan? 


76. Apelsin- eller äppeljuice?
Både och. 

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Mamma och morbror när vi var i Västra Frölunda, förbannat god kalkon med klyftpotatis, gräddsås och tillagade grönsaker. Ingelsta kalkon, I'll see you again soon. 

78. Favoritchoklad?
All choklad jag kommer över. 

79. När röstade du senast?
Aldrig. 

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Aldrig vad jag vet. 

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Det har jag säkert inte, men minns inte. 

82. Är du bra på matlagning?
Kan jag väl inte påstå. Mina kunskaper sträcker sig till nudelkokning och att skära frukt till en fruksallad. 

83. Klarar du att tanka själv?
Skulle jag säkert lyckas med om jag prövade. Kan väl inte va särskilt svårt. 

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Nej..? Vad är det här för frågor egentligen.. Börjar bli lite skeptisk. 

85. Pepsi eller Coca Cola?
Tar vilket som. 

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Med pappa så har jag ju "uniform", i form av byggarkläder. Känner mig fett sexig i de ska ni veta. Host. 

87. Vad var det senaste du handlade?
Massa mat, med mammas pengar. 

88. Har du kräkts offentligt:
Tror inte det. 

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Kan man inte få både och?

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag vet inte riktigt. Känns inte riktigt "riktigt" om man ska säga så, men vem vet. 

91. Har du ringt något betalnummer:
Nja, vettefan. Som sagt, vad är det här för jävla frågor egentligen...

92. Kan man vara vän med sitt ex:
Beror helt på. Oftast är det svårt att ha någon nära eller särskilt bestående vänskap med ett ex, vilket jag vet av personliga erfarenheter. Jag är inte nära vän med någon av mina så...

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Eh. Jag vet inte.

94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Nej, och det har jag inte nu heller för att va ärlig. Tunt och flesigt, ända sättet att få någon slags volym på det är genom att ha det i flätor under natten precis efter jag duschat. 

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
Har inte det. 

96. Vad har du i din väska:
Allt man kan tänkas behöva, min väska är min guldgruva. Plus en massa sprutor och andra diabetesattribut. 

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Dricker gärna té innan jag ska sova, åtminstone under de kalla årstiderna. Läser alltid innan jag ska sova, såsant jag inte är så trött att jag stupar i säng direkt. Har också en tendens att äta frukt, helst apelsin medans jag sitter och läser. 

98. Vad är du tacksam för idag:
Att jag lever och har hälsan i behåll. Även fast man inte alltid är så taggad på livet så är det ändå så mycket saker man hade missat om man inte hade funnits till, så man får se till att försöka göra det bästa av dagen. Livet är faschinerande, och världen likaså. 

99. Var hittade du den här listan:


100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:





Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31