Pleasure beyond human measure

Dags för en "gammal" goding att finna sin väg till bloggen. 



Denna låten släpptes för två år sedan och första gången jag hörde den och såg videon visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om den. Efter att ha lyssnat ett par gånger var jag fast. Sedan dess har jag väntat på att Studio Killers skulle släppa ett album, men har fått ett antal grymma singlar under tidens gång. Igår släpptes deras album "Studio Killers" på spotify och nedan har ni mina favoritlåtar av dem. Rubriken är citerat från låten "In Tokyo" som förövrigt har en sån skön text. Alla deras texter är riktigt sådär annorlunda, lite oväntade.

FlawlessIn TokyoFriday Night Gurus (refrängen, mhm), Funky at HeartWhen We Were Lovers, förutom mina tidiga favoriter Jenny, All Men Are Pigs och Eros and Apollo

Vill ni förresten veta något annat kanske lite oväntat? Sångaren är en kille. Han brukade tidigare sjunga i The Crash, ett finskt band. Jag kände igen hans röst när jag började lyssna på SK, och har dragit slutsatsen själv. Sedan efter lite googlesökande så är jag ännu säkrare. 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31