Eternal Garments

Ni vet att jag snackat en himla massa om second hand och mönstrade skjortor det senaste.. Fann nyss ett företag med namnet Eternal Garments som handplockar second hand kläder och säljer dem på sin hemsida. Avgudar i princip alla plagg där (speciellt alla Navajo skjortor och jeansjackor - tillåt mig att dö), trots att plaggen kanske främst är gjorda för grabbar. Men det har aldrig stoppat mig förr! 


Det är något sånt här jag mycket väl skulle kunna tänka mig att göra en period när jag blivit äldre, något jag tror att jag skulle uppskatta att jobba med. Att själv få marknadsföra alla de unika plagg som jag tycker är snygga, och värna om naturen på mitt sätt genom att köpa in och sälja second hand kläder. Det är en business jag tror mycket på själv eftersom det ligger mig varmt om hjärtat. Och vi måste verkligen börja tänka mer på vad vi köper, just nu produceras det och köps alldeles för mycket nya kläder när det redan finns så mycket "gammalt" som man kan återanvända. Hållbar utveckling mina vänner! Önskar att allt fler ska förstå vilken guldgruva second hand butiker kan vara, och att det inte bara är en massa gamla farbröders skjortor som hänger på galgarna (dem kan ni ge till mig i vilket fall som helst) utan att man kan hitta det allra mesta där. Perfekta stället för att kunna utveckla en mer personlig stil. För hur kul är det egentligen att ha likadana kläder som alla andra? 


Kommentarer


» Evve-Normal is boring!

Vill du vara med i Veckans Blogg och få chans att få en länkning??? Jag vet att du vill såhär får du en liten länkis dit--- > http://evvesliv.blogg.se/2013/may/veckans-blogg.html#comment
Vi ses!

2013-05-08 @ 15:13:09
URL: http://evvesliv.blogg.se
» Julia.

men åh vilken mysig blogg!

2013-05-08 @ 15:52:25
URL: http://juliasphotography.blogg.se/
» Anna Röd - Nörd & Filmskapare

älskar second hand, cool idé med företaget :D!

sv: Åh jaa, underbar historia, filmer å böcker :D!
Åh tack detsamma :D!
Allt bra?

2013-05-08 @ 17:05:31
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
» Johanna

Jag håller verkligen med dig om det där med second hand. Det är så synd att många har börjat bli så "anti-hipster" att de vägrar ens gå in på en second hand affär. Det är inte bara billigt, man kan hitta så sjukt roliga saker. Jag hittade en gammal inköpslista i en jeans jacka jag köpte en gång, och det är såna saker som är så jävla kul med second hand. Man vet aldrig var man kan stöta på.

2013-05-09 @ 20:33:51
URL: http://brevinkast.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31