I don't drink

I lördags följde jag med Amelia till en fest på Hönö med ett gäng goa människor och hade det så fruktansvärt trevligt. Kändes så bra att jag blev "accepterad" trots att jag inte dricker, att folk faktiskt är såpass öppensinnade att dem inte tog mig som en torrboll utan vågade lära känna mig iallafall. Men tycker det var fruktansvärt kul att folk inte trodde mig när jag sa att jag var nykter. "Men vadå, har inte du druckit? Inget alls? Trodde fan du var full ju." Vi sov över till söndagen (fast fick knappt sovit något ändå) och det blev en pizzafrukost på ön i den stekande solen. Förbannat skönt att komma iväg hemifrån och och hitta på grejer. Det enda negativa är att jag blev smittad och numer är hiskeligt förkyld, men känner ändå att det var värt det. 

Blev väldigt nyfiken nu; Är det någon mer här som säger nej till alkoholen? Jag dömer er absolut inte om ni dricker, det är ens personliga val i livet och ni får gärna säga om ni dricker med. Förväntar mig att det ska rulla på kommentarer i kommentarsfältet nu, så kanske jag får lite mer lust att blogga också!  
 

Kommentarer


» Amelia

Det är ofta som jag inte dricker på fester (oftast för att jag inte har pengar... haha men ändå)
det brukar inte vara någon skillnad på hur dom pratar med mig, jag är lika social om inte socialare när jag inte är full (brukar drömma bort mig i min egna lilla värld när jag druckit lite..)oftast iaf.. ;)
Hahah kram <3

2013-07-11 @ 10:14:07
» Nina

Jag är inte nykterist men jag står gärna över alkohol. Dricker VÄLDIGT SÄLLAN, och gillar ärligt talat inte alkohol. Om jag nu dricker blir det inte mer än 2-3 cider, och det räcker gott och väl! :)

2013-07-11 @ 11:30:39
URL: http://ninaandfriends.com
» Sofie

You go!!! Du har så rätt, man behöver inte alkohol. Jag dricker yyytterst sällan, typ en gång i halvåret har det blivit. Det räcker för mig. Inte värt hur man mår dagen efter. :)

Svar: Asbraaa Sofie! :D Visst får folk dricka om dem vill, det är inte mitt val, men förespråkar en värld där det skulle förekomma mindre alkohol och människor som vågar vara sig själva samt mer öppna utan att vara påverkade! :)
Nathalie B

2013-07-11 @ 11:40:53
URL: http://missmusicnonstop.blogg.se/
» cornyz.blogg.se

Jag hade en period på ca 3 år då jag inte drack alls, kanske någon 2,25 någon gång men aldrig mer än så!
Det berodde på att min pojkvän drack väldigt mycket och jag kände att jag behövde "ha kontroll över mig själv och honom" men sedan gjorde vi slut och då bestämde jag mig för att låta mig själv leva lite också ;)
haha nä men, jag började dricka igen iallafall och trivdes bra med det :)
Vet dock hur det är att vara nykter på alla fester och känna att man inte blir accpeterad, det är inte kul alls! Blev oftast inte ens bjuden på fester för folk trodde att jag inte ville...

Svar: Klart man ska få leva lite och jag kan tänka mig att det kan vara skönt att "komma bort" lite.. Men för mig så finns det nog en sån knapp där jag kan koppla bort lite ändå, och det är ju bara bra då! :D Jag är inte direkt typen som varit så mycket på fester, just för att jag känt mig lite "utanför" eller för att jag inte känt mig bekväm. Men just denna kvällen var perfekt och detta har gjort mig väldigt positiv till fester nu! :) Sålänge man själv får bestämma vad man vill göra, dricka eller inte, så känns det bra för mig!
Nathalie B

2013-07-11 @ 15:09:16
URL: http://cornyz.blogg.se/
» Anonym

Jag började inte dricka alkohol förrän jag var runt 22 och än idag, ca 10 år senare, dricker jag inte särskilt mycket.

Visst fanns det folk som tyckte man var en tråkmåns när man inte drack men det brydde jag mig inte om. Kan de bara ha kul om de är onyktra så tycker jag det säger mer om de personerna än mig.
Dessutom så kommer ens riktiga vänner respektera en oavsett hur man väljer att göra.

2013-07-11 @ 19:55:02

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31