Anonymous can dance

 


Älskar tanken bakom denna videon. Eller ja, så som jag tolkar den iallafall. Vi människor ska alltid vara så nedtonade och lika som möjligt, för att passa in så anpassar alla sig efter samhällets ideal. Så som man "ska vara". Men genom internet och sociala medier har vi människor fått en större chans att uttrycka oss själva och ta större plats, samtidigt som vi på ett nytt sätt kan uttrycka oss och samtidigt vara "anonyma". Man är ju dock aldrig riktigt anonym på internet, det finns ju allt ifrån IP-adresser till andra sätt att spåra användare, men ni förstår hur jag menar. Fler och fler slänger ur sig saker som man kanske aldrig skulle sagt i verkliga livet, för det är okej när man ändå är anonym. Det är som att ha en mask på sig, ingen kan riktigt veta vem du är. Först då är det okej att slappna av och kunna visa vem man verkligen är.

Alla gör mostånd mot de maskerade männen i videon, vill inte dras med i något, vill inte delta, blir kanske rent av rädda för dessa dansande människor för att de både är och gör någonting annorlunda. Men såfort de fått på sig masker hänger de också med, då är det helt plötsligt okej att göra bort sig, att fjanta runt, att dansa mitt ute på gatan som ingenting, för då ser man inte att de är dem längre. 

Det är så jag tolkat videon iallafall, men det finns säkert en miljon andra sätt att se den på. Jag önskar dock att folk kunde våga vara sig själva utan att behöva gömma sig bakom någonting, eller så är det helt enkelt så att alla människor blivit som massproducerade dockor och är såpass lika som de faktiskt verkar. 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31