Robinson Crusoe ska bli fit

Dag 3 utan godis och magen bönar och ber mig om att fylla på med onyttigheter, men jag nekar och ger den ingenting.
Låter som ett utdrag ur en dagbok lämnad av någon stackare som försökt överleva sin tid på en öde ö med bara bark och kokosmjölk som föda. Men i ärlighetens namn, jag kanske har tagit mig vatten över huvudet. Hur ska man klara sig utan godis, choklad och glass, några av livets glädjeämnen? Att ta sig friheten att låta några söta, salta och syrliga krumelurer dansa nerför strupen ner till magsäcken där de lägger sig att vila en stund. Att låta chokladen smälta på tungan i en smakexplosion, och likaså glassen. Nu måste jag lägga av, för blir alldeles för sugen. Men jag tänker inte ge upp. Nu jävlar ska jag klara detta. Vi kan säga som såhär, att när jag fyller 18 får jag kanske börja unna mig lite smått igen om jag nu vill. Det är 105 dagar kvar tills dess. Kämpa!


Och tänkte även påbörja 30 day squat challenge nästa måndag (får vila upp mig ordentligt under helgen tills dess) som ni kan se på bilden ovan. Och då jävlar ska det bränna. När jag kommit upp i 100 får jag börja med repetitioner, 10 x 10 eller 4 x 25 som exempel. Ska köra på kroppsvikten bara just nu för tror det kommer bli jobbigt som det är och varva detta med powerwalks & löpning.  Efter den månaden blir det att skaffa gymkort för en månad och prova på lite. Nu pratas det även om att börja simma 1 km en gång i veckan med min vän Paulina.. Jävlar vad fit jag kommer va till beach 2013 om allt detta blir av! 


Kommentarer


» LORISSA LOVEBOMB

Åhh, vilken icke-godis-kämpe du är. Jag slutade med godis i måndags. Har sedan dess ätit glass två gånger, haha ;) Men åh, jag ska snart börja bli bra igen ;P

sv: Tack snälla, jag handlar dem från tradera, då kan man få dem riktigt billigt om man har tur :D

Angående frågan om håret ska du inte ursäkta dig, man ska fråga om man undrar istället för att spekulera och fundera :) Jag har inte hår för jag har en sjukdom som heter alopecia. Jag tappade håret första gången 2011, sedan kom det tillbaka en gång, men sedan tappade jag det igen i december 2012. Alopecia innebär att hårsäckarna sätter sig i viloläge och alltså släpper sin hårrot. Ingen vet varför och ingen vet hur man botar det, utan man får snällt vänta på att det kommer tillbaka. För 98 % av de drabbade gör det det, men man kan aldrig veta. Kul att du tycker att jag pull it off - för jag ooooorkar inte ha peruk längre :P

Svar: Ja, man får ju försöka iallafall som sagt! :D
Nämen, då får nog ta och kolla in Tradera lite oftare jag med då när jag fått in stålar igen, superfina skor!

Åh, men vilken jobbig sjukdom! Själv är jag ju diabetiker, det är inte heller en kul, så förstår ändå hur en sjukdom kan förstöra ens liv för en på sitt sätt.. Men som sagt, du passar iallafall utan hår, och det är ju tur det! ;) Jag hade varit så nojig och verkligen varit tvungen att springa runt med peruk hela tiden, kan förstå att det är ett helvete för att det kliar, blir varmt, osv. Men antar att man vänjer sig vid att inte ha något hår efter ett tag, och börjar acceptera det allt eftersom. Finns ju inte så mycket annat att göra menar jag!
Nathalie B

2013-03-14 @ 10:24:51
URL: http://lorissalovebomb.se

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31