3 minute brownie

Trots illamåendet har jag nu vräkt i mig en 3 minute brownie, första gången jag testade att göra en sådan och blev positivt överraskad. Varning - enormt mättande, klarade inte hela själv utan skänkte en del till min mor. Förslaget är ju att dricka ett stort glas med mjölk till så går den ner ännu lättare och blir faktiskt ännu godare. 

Det du behöver är: 
▶ 4 matskedar mjöl
▶ 4 matskedar socker
▶ 2 matskedar kakao
▶1 ägg
▶ 3 matskedar mjölk
▶ 3 matskedar olja
▶ Och 1 mugg att ha det i

Börja med att blanda ihop mjöl, socker och kakao i muggen. Knäck i ett ägg och rör om lite. Häll sedan i mjölk och olja och blanda ordentligt tills du får en slät gegga. In i mikron i 3 minuter på 1000 watts styrka och låt den sedan stelna lite (ta alltså inte ut den direkt för det är bara en kletig klump i början). Sen är det bara att hugga in! 

Jag glömde dock av att ta en bild själv, kom på det när jag redan ätit upp den.. Hehe fetto. Men för er som föredrar att kolla hur man gör har jag en engelsk version (missade det andra i:t på ingredients, satan) här: 

Hittade receptet hos Oskar (som går min idrott) & hans vänners blogg thelooks.devote.se, kika in vetja! 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31