Framtiden

Drömmer mig bort lite till student 2014, trots att ångesten kryper på bara jag tänker på att bli så "gammal" och att förväntas kunna ta ansvar och göra saker som jag kanske inte känner mig redo för. Jag har inte en blekaste aning om hur man sköter det där med att betala räkningar, ta bort fläckar från kläder och sy igen hål eller hur man lagar värsta fancy middagar (dock finns det ju receptböcker och internet så det lär jag väl kunna lista ut). Får också lite ångest över att jag inte vet vad jag ska göra efter gymnasiet. "Äsch lugnt brushan, det lööööser sig.." What if it don't? Samt alla kostnader för student och balkläder, mössa och resa och allt vad det nu innebär. Urgh. Men just kläderna ser jag fram emot (förutom möjligen mössan), jag verkligen älskar att ha klänningar på mig och även fast jag inte har det alltför ofta så har min garderob en egen del för just kjolar och klänningar - och tro mig, den är överfylld. 


Bara ett axplock av alla klänningar jag har.. Det är nog en av mina större obsessions när det kommer till kläder, samlar på mig klänningar som jag vet inte vad. Har ju också en hel del jag vill sälja! Någon som skulle kunna vara intresserad? Skriv en kommentar, så kan jag lägga upp lite bilder. 

Jag har alltid sagt det att min balklänning ska vara något extra. Ingenting i någon skrikig färg med en massa fula knytningar eller stenar/paljetter på som man bara använder en gång och en gång endast. Nej, jag vill ha en helt vit klänning med simpla skärningar och med en underbart puffig lång tyllkjol - nästan som en bröllopsklänning. Någonting likt de Ida Sjöstedt har designat och som finns på Nelly, eller som någon slags blandning av dem som jag nämnt tidigare.


1  2  3  4  5 - har tidigare snackat om en blandning av 1an och 3an, med underdelen på den första och överdelen på den andra. Perfektion! 

Om jag hade kunnat hade jag designat min klänning helt själv, åh vad perfekt den hade blivit då. Ja, designerdrömmar har jag också. Har funderat mycket och länge på hur min kollektion jag vill göra skulle se ut och vad för delar och plagg den skulle innehålla. Tänk att själv äga ett klädmärke, att helt få bestämma hur plagg ska se ut och sedan att få sälja dem. Dock är jag helt obegåvad när det kommer till att sy. Rita kan jag, men är inge vidare på att skissa plagg utan att det ser oformligt ut. Men alla ideér och tankar ligger sparat djupt i min hjärna, jag har ganska dåligt minne egentligen, men ett bra fotografiskt minne. Och ett väldigt kreativt sinne som bara väntar på att få släppas lös och komma ut. 



Kommentarer


» Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Fina klänningar! Sånt där löser du hörru ;) räkningar betalar man via internetbanken, fläckar försvinner oftast och annars finns svar på internet, sy igen hål vet jag inte alls hur man gör och fancy middagar fixar sig med ;D. Det är enklare än vad man tror men ett stort ansvar!

sv: Härligt! Här med, men sjukt varmt idag. Typ 38 grader!!

2013-05-10 @ 10:24:24
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
» Pimpiina

Vart hittar man den tredje klänningen? :D

2013-05-12 @ 00:24:08
URL: http://pimpiina.se

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31