Instrumental

Lyssnar just på de mest underbara instrumentala låtarna från the Great Gatsby. Det är helt sinnessjukt vad musik kan få en att känna. Man kan verkligen förmedla så mycket genom musik, alla dessa olika känslor och jag tycker personligen det är ett så fint sätt att kunna uttrycka sig på.
 


Här hittar ni mina främsta favoriter, tillsammans med Overture and Sanitarium, och Beautiful Shirts And Dan Cody. Hela skivan är förbannat vacker, så ljuvlig. Här hittar ni den: "Craig Armstrong – The Orchestral Score From Baz Luhrmann's Film The Great Gatsby". Alla låtar är dock inte instrumentala vilket man kan få intrycket av när man läser inlägget, men de flesta.

Det är kul att tänka tillbaka till tiden innan jag började gymnasiet och gick i grundskolan. Då skulle jag troligen aldrig lyssnat på något sådant här frivilligt utan högljutt klaga om det spelades inför mina öron. Men jag har mognat och börjat förstå skönheten inom inte bara musiken, utan det mesta. Det finns så mycket vackert i världen. 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31