Man kan dö av lågt blodsocker, close enough?

Något som jag inte berättat såhär i ett inlägg på bloggen tidigare är att jag är diabetiker, och har haft diabetes sedan jag var 10 år gammal, alltså snart 8 år sedan jag fick det. Om man däremot varit uppmärksam och läst min "om mig" text så nämner jag längst ner att jag önskar att min diabetes ska försvinna. Dessa olika punkter är saker som kan inträffa eller kännas av vid hypoglykemi (alltså lågt blodsocker).


Hur som helst så kan man dö av lågt blodsocker, jag var close enough idag känns det som? Man ska ligga mellan 4.0 - 7.0 mmol/L. Dock är det endast vid extrema fall eller vid speciella omständigheter som dödsfall inträffar som det står längst ner i texten. 

Denna dagen har absolut inte varit den bästa. Förutom detta blodsockret blev jag låg under ett av mina två idrottspass vilket gjorde att jag inte orkade vara med i början. Sedan när jag väl bestämt mig för att vara med blir jag efter 8 minuter knockad till golvet av den största bjässen i hela laget. Han är i princip 3 meter lång och väger som en jätte, springer tvärs över hela planen på några få sekunder. Jag slår iallafall huvudet i golvet, vilket resulterar i yrsel, huvudvärk och ett molande som bara inte velat släppa än. Det kan tänkas att det är en lättare 
hjärnskakning.. Puh. Vi hörs mer imorgon! 


Kommentarer


» Nicole Stjernberg

åh gumman krya på dig :O hoppas det kommer något som man kan ''lindra'' diabeten med :/ har du alla de där sypmtomen?

2013-04-15 @ 22:15:47
URL: http://specialnotsick.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback
kontakt 1 2 extra 3 4 5 6 7 8 9 11 mellanrum mellan 12 13 more 14 15 16 17 mer 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31